Jom Membaca Post2 lain

Monday 25 July 2011

Korang pernah buat tak?

Manusia zaman sekarang memang kreatif.Tak caya?Tengok ja gamba2 aweks2 dan lelaki2 yang menangkap gambar diri sendiri yang menggunakan pelbagai angle di FB.Oleh itu,saya sebagai "troll" terkemuka mengaggap ia kewajipan saya untuk mengkritik dan menganalisis gambar2 tersebut..Gerenti salah satu ni korang juga pernah guna so jangan la terasa sangat sebab aku pun guna gak.









Angle tepi ini sangat popular dikalangan remaja lelaki.Ini kerana view yang diberikan sesuai untuk menunjukkan gaya rambutnya yang terbaru.Ia juga cara yang bagus untuk menyembunyikan jerawat di sebelah pipi yang lain.




Angle dari atas ini pula amat popular di kalangan perempuan terutamanya bagi perempuan kurus.Ini kerana ia menunjukkan "body shape" mereka.Rambut juga menjadi prioriti.Ini kerana tidak seperti lelaki kebanyakkan rambut perempuan tidak "cacak" ke atas.So untuk mendapat view yang elok angle atas digunakan.Dan saya cakap bagi pihak lelaki bahawa kami memang suka tengok angle cmni hahaha(dosa2).




haaa angle cermin ni memang best sebab aku banyak guna hahaha.Anyway angle ini digunakan untuk menghilangkan jerawat2 di muka kerana ia agak blur.Ia juga peluang untuk menunjukkan handphone2 yang mahal.








Hitam Putih.Walaupun tidak dianggap angle tetapi ia agak popular di kalangan "photographer".Ini kerana hanya dengan menghitamkan gambar akan menampakkan ke-kreatif-an(bukan perkataan betul) anda.



WEBCAM.Senang untuk menangkap gambar dan kerana kualiti pixel yang kurang jerawat tidak kelihatan.Banyak angle juga boleh dilakukan.Contohnya sewaktu baring dan duduk.Untuk sebab yang aku x kenal pasti gambar webcam selalunya lebih elok dari camera yang mahal2.



Ok tu ja untuk post ni.Kalau ada lagi angle yang aku tak post korang comment lah.Anyway korang trylah angle2 ni mana tau kot ada yang lebih sesuai untuk korang. :D

0 comments:

Post a Comment