Jom Membaca Post2 lain

Saturday 23 July 2011

ZOMBIE SURVIVAL GUIDE 101



Suatu hari anda bangun dari mimpi yang indah hanya untuk mengetahui bahawa zombie telah menakluk dunia?.Tidak tahu apa yang harus anda lakukan?Jangan risau!!.Dengan bantuan "Zombie Survival Guide 101" saya akan pastikan setiap leher orang yang dipancung anda akan berbaloi!!.



Ok first aku nak intro species2 zombie yang wujud.Terdapat 3 jenis iaitu Zombie,Undead dan Infected.


                                                                         
Nama
:  ZOMBIE
Sebab wujud : Virus
Banyak dijumpai di : Kubur
Cara Membunuh : Agak susah untuk membunuh zombie kerana setiap anggota badan boleh bergerak walapun telah dipotong tetapi satu kelemahanya adalah zombie agak slow dan kalau lari pun dah boleh selamat~.



Nama : Undead.
Sebab wujud :Sumpahan.
Banyak dijumpai di :Kawasan perumahan.
Cara membunuh :Undead antara species yang senang dibunuh kerana ia agak slow dan tidak seperti zombie    
 hanya memutuskan kepalanya sudah cukup.



Nama :Infected
Sebab wujud :Virus tetapi berbeza dengan zombie yang hidup juga tidak terkecuali
Banyaki dijumpai :Tempat banyak manusia.
Cara membunuh :Species ni adalah species paling susah untuk ditangani kerana infected ni seperti manusia  biasa iaitu mempunyai kelebihan untuk lari so klu nak lari tu memang xda peluang.Salah satu  kelemahanya adalah kalau dibiarkan tanpa makanan infected ni akan mati  kebuluran.Pancung kepala pun ok gak~ hehe.

Hari pertama.Anda bangun untuk mendapati keluarga anda telah menjadi zombie?Patutkah anda simpati dan biarkan saja?SALAH kerana 80% kemungkinan anda akan dijangkiti oleh keluarga terdekat jadi potong ja kepala mereka!.

Hari kedua.Pada hari ini anda munkin terpikir untuk pergi melihat GF anda di Kangar untuk memastikan dia selamat bukan?SALAH kerana 70% kemungkinan GF anda telah dijangkiti berdasarkan movie2 zombie.Pilihan bagus anda adalah untuk pergi ke kedai senjata dan ambik segala senjata yang ada.



Hari ketiga.
Pada hari ini anda patut menyedari bahawa anda tidak keseorang dalam melawan mayat2 ini.Anda mungkin akan terserempak awek2 cun yang ganas dan pandai mengunakan senjata dari anda.Jangan risau kerana berdasarkan movie anda pasti akan mendapat awek tersebut apabila sudah terselamat.Ratio sesuatu kumpulan seharusnya mengikut 1 malaysia iaitu 1 melayu 1 cina 1 india.



Hari keempat.
Setelah anda memenuhi ratio kumpulan anda perkara seterusnya adalah mencari tempat selamat.
Berikut adalah antara tempat yang selamat :
1.Hospital.
.
2.Polis.
3.Hutan.
4.Pulau Terpencil.
5.Tempat lain.
(Sebarang tempat yang dianggap sudah tidak selamat akan digaris.)

Hari kelima.
Pada waktu sekarang seharusanya anda telah sampai di tempat selamat itu.Dan tahniah kerana telah berjaya selamat dari zombie apocalypse.Tetapi anda harus berjaga2 kerana masih ada sequel dan prequel yang akan menghantui anda!!!!











SELAMAT BERJAYA. :D

0 comments:

Post a Comment